Atrium satte salgsrekord ved at bruge machine learning til at forudsige salgsresultater og optimere markedsføringsudgifterne.
DEN OVERORDNEDE UDFORDRING
På grund af den kritiske karakter af indholdet af de kurser, der tilbydes af Atrium, har kurserne lange salgscyklusser. Desuden var det vanskeligt at at prioritere de ressourcer, den tid og de penge, der kræves, ved udelukkende at bruge enkelt datakilder såsom Google Analytics, Google Ads, Meta-platform, osv. At sikre, at kurserne var velbesøgte, opretholde omkostninger og reducere risikoen som følge af aflysninger gjorde Atrium reaktiv.
VORES LØSNING
For at skifte til en proaktiv tilgang indsamlede teamet data fra Google Analytics og bookingsystemet i BigQuery, og analyserede de forholdet mellem den kursusspecifikke web-aktivitet og antallet af kursustilmeldinger. På baggrund af analysen byggede teamet en ML model (BigQuery ML). Data føres til modellen på daglig basis og forudsigelserne vises i et DataStudio dashboard.
VIGTIGSTE RESULTATER
Atrium har nu en oversigt over kurser, der finder sted i de næste 3-6 måneder, forventet beskæftigelse/kursus og tillidsniveau for den model. På baggrund af prognosen kan Atrium planlægge online markedsføring aktiviteter endnu bedre og dedikere mere fokus og budget til kurser der forudsiges ikke at nå målet eller ikke at nå break-even.
“Vi har nu adgang til intelligent rapportering, der gør det muligt vores team et simpelt og brugbart system til at gennemgå data og justere i overensstemmelse hermed. Vi opnåede en all-time salgsrekord i 2021 (på trods af covid) med 2022-prognoserne ser endnu bedre ud!” Søren-Ulrik Rolsted Fangholm, direktør, Atrium