Forbedrede forretningseffekten ved at aktivere Google Cloud ML.

Teamet indsamlede data til at analysere forholdet mellem kursusspecifik web-aktivitet og antal kursustilmeldinger på Atriums hjemmeside. Der blev udarbejdet en prognose via machine learning som kunne forudsige Atriums salgresultater som Atrium nemt kan gennemgå og justere efter.

Nyt, handlingsorienteret indblik i performance

2-3 timer sparet hver dag 

Øget datakvalitet

Atrium satte salgsrekord ved at bruge machine learning til at forudsige salgsresultater og optimere markedsføringsudgifterne. 

Den overordnede udfordring

På grund af den kritiske karakter af indholdet af de kurser, der tilbydes af Atrium, har kurserne lange salgscyklusser. Desuden var det vanskeligt at at prioritere de ressourcer, den tid og de penge, der kræves, ved udelukkende at bruge enkelt datakilder såsom Google Analytics, Google Ads, Meta-platform, osv. At sikre, at kurserne var velbesøgte, opretholde omkostninger og reducere risikoen som følge af aflysninger gjorde Atrium reaktiv. 

“Bliv i stand til at forstå og bruge digitale værktøjer”

IIH Nordics indsigt i anvendt online effektmåling har hævet SAS Online’s forståelse og brug af WebTrends til langt mere målrettede højder.

Andreas Pettersson

SAS

Vores løsning

For at skifte til en proaktiv tilgang indsamlede teamet data fra Google Analytics og bookingsystemet i BigQuery, og analyserede de forholdet mellem den kursusspecifikke web-aktivitet og antallet af kursustilmeldinger. På baggrund af analysen byggede teamet en ML model (BigQuery ML). Data føres til modellen på daglig basis og forudsigelserne vises i et DataStudio dashboard.

 

Vigtigste resultater

Atrium har nu en oversigt over kurser, der finder sted i de næste 3-6 måneder, forventet beskæftigelse/kursus og tillidsniveau for den model. På baggrund af prognosen kan Atrium planlægge online markedsføring aktiviteter endnu bedre og dedikere mere fokus og budget til kurser der forudsiges ikke at nå målet eller ikke at nå break-even.

Vi har nu adgang til intelligent rapportering, der gør det muligt vores team et simpelt og brugbart system til at gennemgå data og justere i overensstemmelse hermed. Vi opnåede en all-time salgsrekord i 2021 (på trods af covid) med 2022-prognoserne ser endnu bedre ud!” Søren-Ulrik Rolsted Fangholm, direktør, Atrium

Skal vi samarbejde?

Vi vil gerne høre om jeres udfordringer og ambitioner og tage en snak omkring, hvordan vi sammen kan tage jeres digitale markedsføring til nye højder.

Vi har hjulpet nationale og internationale virksomheder.

Vi holder dig up to date.

AI i Digital Marketing: Hvorfor menneskelig ekspertise stadig betyder noget i automatiseringens tidsalder 

Den hastige udvikling af AI-teknologi inden for digital marketing har skabt både begejstring og bekymring blandt branchefolk. … se mere

Læs vores analyse om AI´s brug i kampagneoptimering.

SEO-nyheder: December 2024

Året er afsluttet med betydelige udviklinger inden for SEO og søgemaskiner, der sætter retningen for 2025. Her … se mere

Få overblik over december måneds største SEO-nyheder

Fremtiden for Digital Marketing: De største trends i 2025

Når vi træder ind i 2025, føles digital markedsføring som at stå på tærsklen til noget stort. … se mere

Vær på forkant med næste års trends indenfor digital marketing

Hold dig opdateret med IIHs nyhedsbrev.

Modtag ny viden, vores bedste tips og tricks og invitationer til spændende events – direkte i din indbakke.