Forbedrede forretningseffekten ved at aktivere Google Cloud ML.

Teamet indsamlede data til at analysere forholdet mellem kursusspecifik web-aktivitet og antal kursustilmeldinger på Atriums hjemmeside. Der blev udarbejdet en prognose via machine learning som kunne forudsige Atriums salgresultater som Atrium nemt kan gennemgå og justere efter.

Nyt, handlingsorienteret indblik i performance

2-3 timer sparet hver dag 

Øget datakvalitet

Atrium satte salgsrekord ved at bruge machine learning til at forudsige salgsresultater og optimere markedsføringsudgifterne. 

Den overordnede udfordring

På grund af den kritiske karakter af indholdet af de kurser, der tilbydes af Atrium, har kurserne lange salgscyklusser. Desuden var det vanskeligt at at prioritere de ressourcer, den tid og de penge, der kræves, ved udelukkende at bruge enkelt datakilder såsom Google Analytics, Google Ads, Meta-platform, osv. At sikre, at kurserne var velbesøgte, opretholde omkostninger og reducere risikoen som følge af aflysninger gjorde Atrium reaktiv. 

“Anbefaling af seriøs samarbejdspartner, der skaber resultater”

Jeg vil anbefale IIH til alle som ønsker en seriøs samarbejdspartner inden for SEO og SEM – de har øget SEO trafikken til FolkeFerie.dk med godt 22 % på et år.

Rie Ulrich

Folkeferie

Vores løsning

For at skifte til en proaktiv tilgang indsamlede teamet data fra Google Analytics og bookingsystemet i BigQuery, og analyserede de forholdet mellem den kursusspecifikke web-aktivitet og antallet af kursustilmeldinger. På baggrund af analysen byggede teamet en ML model (BigQuery ML). Data føres til modellen på daglig basis og forudsigelserne vises i et DataStudio dashboard.

 

Vigtigste resultater

Atrium har nu en oversigt over kurser, der finder sted i de næste 3-6 måneder, forventet beskæftigelse/kursus og tillidsniveau for den model. På baggrund af prognosen kan Atrium planlægge online markedsføring aktiviteter endnu bedre og dedikere mere fokus og budget til kurser der forudsiges ikke at nå målet eller ikke at nå break-even.

Vi har nu adgang til intelligent rapportering, der gør det muligt vores team et simpelt og brugbart system til at gennemgå data og justere i overensstemmelse hermed. Vi opnåede en all-time salgsrekord i 2021 (på trods af covid) med 2022-prognoserne ser endnu bedre ud!” Søren-Ulrik Rolsted Fangholm, direktør, Atrium

Skal vi samarbejde?

Vi vil gerne høre om jeres udfordringer og ambitioner og tage en snak omkring, hvordan vi sammen kan tage jeres digitale markedsføring til nye højder.

Vi har hjulpet nationale og internationale virksomheder.

Vi holder dig up to date.

Google strammer grebet: Restriktioner ændrer SEO og datarapportering for altid

Strammere Google-regler ændrer SEO-spillereglerne Google har på få dage sat en ny dagsorden for SEO-branchen. Med fjernelsen … se mere

unnamed (2)

Google strammer grebet med nye restriktioner

SEO-nyheder august 2025

Google AI mode tager kvantespring og udvider til 180 nye lande AI ændrer søgning i rekordfart. I … se mere

IIH NORDIC NOMINERET TIL RAMBUKKEN I TO KATEGORIER (1920 x 1080 px) (1)

AI mode lanceres i 180 lande og Google reagerer på kritik

IIH Nordic nomineret til Global Search Awards i tre kategorier 

Vi er glade og stolte over at kunne dele, at vi er nomineret til Global Search Awards … se mere

Global search awards 2025 finalist IIH Nordic

IIH Nordic nomineret i tre kategorier til Global Search Awards!

Hold dig opdateret med IIHs nyhedsbrev.

Modtag ny viden, vores bedste tips og tricks og invitationer til spændende events – direkte i din indbakke.