Machine learning gav øget salg af abonnementer

Bonnier Publications er en medievirksomhed med forretningsaktiviteter inden for trykte og digitale magasiner, apps, websites og forskellige digitale tjenester. Bonnier har 40 brands, som findes i Norden og andre lande.

53% vækst i salg af abonnementer

18% stigning af konverteringsrate

327 millioner forudsigelser

Machine learning gav øget salg af abonnementer

Kundedata øgede salget af abonnementer på et marked i tilbagegang

Den overordnede udfordring

Bonnier stod over for en branche i fald. De havde brug for at øge antallet af abonnementer på magasiner ved at forbedre konverteringsraten på deres mere end 100 indholdssider og reducere deres CPO på digital annoncering. CRM-data var imidlertid ikke tilgængelige, og dataene på tværs af webstederne var ikke ensartede.

Vores løsning

IIH Nordic udviklede en machine learning-model, der gjorde det muligt at forudsige brugeradfærd og opdele dem i forskellige segmenter. Brugerne ser forskellige kampagner på webstedet i forhold til deres segment. Disse segmenter i kombination med abonnementsstatus udnyttes også til at skabe målgrupper til display- og søgekampagner i Google Ads.

Vigtigste resultater

53% vækst i abonnementssalget via digitale kanaler
18% stigning i konverteringsraten
Placering af 33,3 mio. brugere i 5 forskellige kundesegmenter
327 millioner forudsigelser foretaget

Robert Johnson

Vil du høre mere?

IIH Nordic er specialiceret i aktivering af data. Ført an af Robert Johnson, Head of Cloud & Analytics, er IIH Nordic et prisvindende bureau fuld af specialister, der ved, hvordan data bruges optimalt. Læs om de virksomheder vi allerede har hjulpet.

Relaterede cases