Machine learning gav øget salg af abonnementer

IIH Nordic udviklede en machine learning model, der kunne forudsige brugeradfærd og opdele brugere i segmenter. Disse segmenter kombineret med abonnementsstatus udnyttes til at skabe målgrupper til display- og søgekampagner i Google Ads.

53% vækst i salg af abonnementer

18% stigning af konverteringsrate

327 millioner forudsigelser

Den overordnede udfordring

Bonnier stod over for en branche i fald. De havde brug for at øge antallet af abonnementer på magasiner ved at forbedre konverteringsraten på deres mere end 100 indholdssider og reducere deres CPO på digital annoncering. CRM-data var imidlertid ikke tilgængelige, og dataene på tværs af webstederne var ikke ensartede.

Vores løsning

IIH Nordic udviklede en machine learning-model, der gjorde det muligt at forudsige brugeradfærd og opdele dem i forskellige segmenter. Brugerne ser forskellige kampagner på webstedet i forhold til deres segment. Disse segmenter i kombination med abonnementsstatus udnyttes også til at skabe målgrupper til display- og søgekampagner i Google Ads.

Vigtigste resultater

53% vækst i abonnementssalget via digitale kanaler
18% stigning i konverteringsraten
Placering af 33,3 mio. brugere i 5 forskellige kundesegmenter
327 millioner forudsigelser foretage

Robert Johnson

Vil du høre mere?

IIH Nordic er specialiceret i aktivering af data. Ført an af Robert Johnson, Head of Cloud & Analytics, er IIH Nordic et prisvindende bureau fuld af specialister, der ved, hvordan data bruges optimalt. Læs om de virksomheder vi allerede har hjulpet.

Relaterede cases