Machine learning har brug for den rette data

Ved at sammenligne to identiske kampagner med forskellig gruppering kunne vi sikre, at JDE Kaffes annoncer blev vist til de rigtige interessenter ved at fodre Googles intelligente buddata på den rigtige måde. Løsningen gad bl.a. en stigning på 50% i konverteringer.

50% flere konverteringer

73% øget trafik

78% flere annoncevisninger

CASE: JDE

Den overordnede udfordring

På et stærkt konkurrencepræget marked ville vi sikre, at JDE Kaffes annoncer blev vist til de rigtige interessenter ved at fodre Googles intelligente buddata på den rigtige måde.

Vores løsning

Vores løsning på JDE’s udfordring var, at vi testede to identiske kampagner med de samme indstillinger og det samme budget.

I den ene kampagne blev søgeord grupperet på baggrund af deres matchtype i separate annoncegrupper. I den anden kampagne havde vi blandede søgeordsmatchtyper i hver annoncegruppe.

Udbyttet var bl.a. en 50% stigning i konverteringer.

Vigtigste resultater

Vi oplevede en stigning i præstationen på kampagnen med blandede matchtyper i annoncegrupperne:
50% stigning af konverteringer
73% løft i klik, hvilket førte til vigtig trafik til webstedet
78% flere annoncevisninger

Thomas Hermann

Vil du høre mere?

IIH Nordics digitale marketings afdeling arbejder med at udbygge relationer mellem virksomheder og deres kunder. Med Thomas Hermann, Head of Digital Marketing, i spidsen, giver specialisterne sig i kast med fx bannerannoncering, Google Ads og vejledning, så der bliver valgt det rette mix til virksomheders budskab og målgruppe.

Relaterede cases