Machine learning har brug for den rette data

JDE Kaffe tilbyder individuelle kaffeløsinger og er Danmarks førende kaffeleverandør med over 15.000 privat- og erhvervskunder. JDE Kaffe er en del af verdens største kaffehus, Jacobs Douwe Egberts.

50% flere konverteringer

73% øget trafik

78% flere annoncevisninger

Machine learning har brug for den rette data

Test af machine learning-data førte til øget ydeevne

Den overordnede udfordring

På et stærkt konkurrencepræget marked ville vi sikre, at JDE Kaffes annoncer blev vist til de rigtige interessenter ved at fodre Googles intelligente buddata på den rigtige måde.

Vores løsning

Vi testede to identiske kampagner med de samme indstillinger og budget. I den ene kampagne blev søgeord grupperet på baggrund af deres matchtype i separate annoncegrupper. I den anden kampagne havde vi blandede søgeordsmatchtyper i hver annoncegruppe. Udbyttet var en 50% stigning i konverteringer.

Vigtigste resultater

Vi oplevede en stigning i præstationen på kampagnen med blandede matchtyper i annoncegrupperne:
50% stigning af konverteringer
73% løft i klik, hvilket førte til vigtig trafik til webstedet
78% flere annoncevisninger

Relaterede cases