3 nyttige take aways fra BrightonSEO.

3 nyttige take aways fra BrightonSEO

I fredags deltog IIH Nordic i BrightonSEO – en af verdens største rendyrkede SEO-konferencer. Her delte anerkendte eksperter ud af deres erfaringer og gav deres bud på, hvilke nye muligheder virksomheder bør kende til og benytte sig af. Her er konferencens 3 vigtigste take aways:

1) Nye typer af strukturerede data

Rich Snippets er ikke længere forbeholdt bestemte brancher, emner og produktkategorier, såsom opskrifter og film.

I maj 2019 blev det nemlig muligt at få vist FAQs og how to-guides i de udvidede søgeresultater – indhold som mange virksomheder allerede har liggende, men som kun de færreste har markeret op.

At opmarkere FAQs og guides kan give dit indhold mere plads i søgeresultaterne, ligesom det giver Google en bedre ide om, hvad brugerne gerne vil vide om din virksomhed og den type produkter eller ydelser, I tilbyder. Det giver med andre ord en mulighed for at komme foran konkurrenterne.

2) Udnyt mulighederne i Google My Business

Selv hvis din forretning kun findes online, så er der store fordele ved at udnytte mulighederne i Google My Business. Det var hovedbudskabet i VP of Search i Wikimotive, Greg Giffords, præsentation til BrightonSEO.

Ved at bruge Google My Business kan du nemlig fodre informationer om din virksomhed direkte ind til Google. Fx kan du bruge en Google-konto til selv at stille og besvare spørgsmål om din virksomhed.

Det er indhold, som med stor sandsynlighed anvendes af Googles søgemaskine. Spørgsmål med mindst 3 stemmer bliver nemlig vist direkte i søgeresultaterne. På den måde kan du være med til at influere omtalen af virksomheden, og hvad der bliver vist på Google.

Derudover gemmer der sig ofte leads i spørgsmålene, og det er et oplagt sted at hjælpe kunder, hvor det bliver bemærket af Google.

Vil du vide mere om, hvordan du udnytter din Google My Business bedre? Så kan du bladre igennem Greg Giffords slides, der foruden gode tips, byder på sjove referencer til gyserfilm.

3) Links til sponsoreret og brugergenereret indhold

Google har indført nye muligheder for at linke til sponsoreret indhold, som betalte blogindlæg, reklamer og brugergeneret indhold som eksempelvis det, man kender fra fora.

Hvor man før kunne markere sponsoreret og/eller brugergenereret indhold med den traditionelle nofollow-attribut, kan man nu også bruge rel=”sponsored” og rel=”ugc” (forkortelse for user generated content) eller en kombination af flere.

Det er ikke noget, der forbedrer virksomhedens SEO-performance her og nu, men det er praj om, at Google gerne vil have os til at deklarere, når der er tale om f.eks. kommercielt indhold.

Der bliver også spekuleret i, om Google snart begynder at straffe websites, der ikke lever op til retningslinjerne for sponsorerede links. Derfor er det vigtigt, at sponsoreret og brugergeneret indhold bliver angivet korrekt, så det ikke kan forveksles med naturlige links.

Vil du vide mere?

I mere end 15 år har IIH Nordic arbejdet for at indfri det digitale potentiale hos store danske og internationale virksomheder, heriblandt Danfoss, FL Schmidt og Falck. Det arbejde er SEO en stor del af – og vi holder os hele tiden opdateret på nye trends og tendenser inden for søgemaskineoptimering. Læs fx vores artikel om Big Data SEO.

Brug for hjælp til Performance marketing?

Vi har siden 2005 hjulpet danske og internationale virksomheder med at nå til tops i Googles organiske søgeresultater – helt derop, hvor det gør en stor forskel for omsætningen og forretningen.

Marketing automation

Kombinationen af marketing automation og integration af CRM-data er et effektivt middel, der giver jer et vigtigt forspring i jeres B2B-marketingstrategi. Ved at automatisere og personalisere marketingprocesser kan I spare tid og ressourcer – og samtidig opnå bedre resultater.

Annoncering

Vi er specialister i online annoncering og har stor erfaring med at udarbejde kampagner, der rammer netop din målgruppe.

Søgemaskine­optimering (SEO)

Hvordan bliver man nr. 1 på Google? Med god SEO.
Derfor står vi klar til at hjælpe jer med søgemaskineoptimering af jeres hjemmeside.

Vi har hjulpet nationale og internationale virksomheder.

“Imponerende resultater på tværs af services”

IIH Nordic har været vores samarbejdspartner inden for SEO, SEM, CRO, Content og Analytics siden 2016. I samarbejdet er der fokus på Express Banks forretning og på at skabe online synlighed og generere kvalitetstrafik, der skaber konverteringer og positiv bundlinje. Fagligheden er i top, og IIH har siden samarbejdets begyndelse vækstet den organiske trafik fra Google med 125% og antallet af konverteringer fra Google Ads med 25% samtidigt med, at prisen pr. konvertering er reduceret med 12%. IIH Nordic er en helt fantastisk samarbejdspartner med et højt serviceniveau og altid kompetent, faglig sparring. De værner om Express Banks forretning, som var det deres egen baby.

Express Bank

Jenny Gaffner

Head of Marketing

Express Bank

Vi holder dig up to date.

IIH Nordic opnår full stack GMP-certificering

Hos IIH Nordic har vi arbejdet målrettet mod at blive full stack GMP-certificeret, og vi er stolte … se mere

Digital ekspertise på højeste niveau: IIH Nordic certificeret i hele Google-stakken

SEO-nyheder: Januar 2025

Denne måneds store nyheder handler om AI-modeller, ChatGPT-opdateringer og Googles nyeste tiltag. Her er de fire vigtigste … se mere

Bliv klogere på de seneste nyheder og opdateringer inden for SEO

5 SEO trends i 2025: Kunstig intelligens og fremtidens spilleregler

Søgemaskineoptimering (SEO) er i konstant udvikling, og i 2025 er der klare tegn på, at kunstig intelligens … se mere

Lær hvordan du tilpasser dig fremtidens søgelandskab

Hold dig opdateret med IIHs nyhedsbrev.

Modtag ny viden, vores bedste tips og tricks og invitationer til spændende events – direkte i din indbakke.