Ny CEO: Velkomstinterview med Lars Gudbrandsson

IIH Nordic har fået ny CEO, og vi har derfor lavet et velkomstinterview, så I kan få et bedre indblik i, hvem Lars Gudbrandsson er, og hvad hans visioner er for virksomheden.

Hvordan har din første tid været? 

“Den har været meget intens og sjov. Men samtidig også meget lærerig – på den gode måde. Jeg har både været eksponeret på de interne og eksterne linjer. Jeg har snakket med en række kunder, og internt har jeg haft 1:1 med alle medarbejdere i IIH Nordic, for at lære folk at kende og sætte ansigter på. Det betyder meget for mig. Jeg har også nydt den planlagte onboarding. Men jeg sover godt om natten – det kræver meget mental kapacitet.” – Lars Gudbrandsson

Hvad er dit indryk af IIH? 

“Positivt. Sindssygt dygtige mennesker. De dygtigste i norden. Venlige, søde og rare menensker. Kulturen er rigtig god. Når man går ind af døren, kan man mærke at folk trives, og godt kan lide at være her. Det skinner tydeligt igennem blandt kolleger og overfor kunder.” – Lars Gudbrandsson

Hvad er dine mål og visioner for IIH Nordic? 

“Det er for tidligt at sige noget kvalificeret om, hvad der skal udvikles yderligere. Min personlige metodik er, at få mine styr på data ved at indsamle informationer. For dernæst at kunne analysere det og til sidst have implementeret og aktiveret justeringerne. Metodikken er derfor samling, analyse og aktivering – på samme måde som rådgiver og hjælper vores kunder. Jeg er pt. i indsamlingfasen – kigger på de bløde værdier for at forstå kulturen, og samtidig at kigge på den hårde data, f.eks. det finanselle. Der er mange ting, vi allerede gør godt, og det er tydeligt vi har et godt fundament. Samtidig er der stadig mange muligheder i markedet, hvor IIH Nordic kan hjælpe og gøre en forskel for mange virksomheder.” – Lars Gudbrandsson

Hvad er dine drømme for IIH Nordic? 

“Helt oppe i helikopteren: Vi skal forblive nr. 1 inden for vores felt. Mine drømme for IIH Nordic er, at flere indser at vi er de bedste inden for vores felt. Der ligger rigtig meget værdi for mange virksomheder ved at have styr på deres datafundament – og mange virksomheder vil gerne den retning, men ved måske ikke helt hvordan de kommer derhen. Min drøm er, at de ringer til os, fordi det har vi styr på allerede i dag. Vi har modellerne, processerne og kompetencerne. Og så er vi jo én af blot 21 virksomheder globalt der er blevet tildelt Marketing Analytics Specialization for vores evne til at udvikle marketing teknologier baseret på Google Cloud Platformen.” – Lars Gudbrandsson

Hvis du skulle beskrive IIH Nordic med tre ord, hvad ville det så være? 

“Innovative, eksperter og positive. Innovative og eksperter hænger sammen. Vi er gode til at finde de rigtige løsninger på kundernes problemer. Individualiseret til at kunden har en udfordring, og vi finder den ideelle løsning, uden at lave rumraketter (hver gang). Vi er meget fagligt stærke, og har et miljø, der fosterer at vi kan imødekomme og udfordre, hvilket kommer kunderne til gode. Derudover er alle her positive, og tager imod nye ting og det at løse kunders problemer. Vi vil gerne hjælpe hinanden og hinandens kunder. Vi skal altid nok finde en løsning på det.” – Lars Gudbrandsson

Hvad bliver din største udfording som CEO her? 

“På den korte bane, at komme up to speed hurtigt nok. På den lange bane hvordan vi sikrer, at vores tekniske formåen er forståeligt for alle niveauer hos vores kunder i Norden – fra specialister til CxO’er.” – Lars Gudbrandsson

Hvad kan du bidrage med til IIH? 

“En ledelsesstruktur, hvor vi får taget de rette beslutninger på det rette tidspunkt. En kommerciel tankegang og formåen. Jeg kan både snakke teknik og kommercielt, og dermed bygge bro mellem de to elementer. Jeg kan derved omsætte hvordan teknik kan løse kundernes kommercielle behov og mål. På mange måder er jeg tolken – altså en slags Babel fish (red: fra Douglas Adams’s 1979 novelle The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy).” – Lars Gudbrandsson

Baggrund

Lars startede sin karriere i 1997, og kommer med en baggrund som bl.a. Marketingsdirektør, og senest som CMO & EVP of Commercial & Marketing hos Bonnier Publications. Lars har mange års erfaring med data, digital marketing, digitale forretningsmodeller, og digitale produkter. Derudover har han ledet en række forretningsområder og har derved også en kommerciel tilgang, som kommer til at gavne IIH Nordic fremadrettet.

Lars Gudbrandsson har flere gange befundet sig på The M List, været på “Nordic 100 in Data, Analytics & AI 2022” listen, har tre tidligere nomineringer ved Danish Digital Award, og er senest blevet nomineret i kategorien “Data and AI Transformation Professional of the year”.

Del nyheden!

Del på Linkedin
Del via email

Relaterede nyheder